Jak jsem fotil letadla

Jak jsem fotil letadla


Je neděle, třináctého listopadu, roku 2016. Kromě normální práce jsem o víkendech i brigádničil, ale tuhle neděli jsem si udělal volno, protože hrozilo, že mi už hrábne. Celé dopoledne jsem prospal, takže jsem začal den obědem, a pak přemýšlel, co dál. A napadl mě nápad, že se pojedu podívat do Letňan na letiště, jestli tam nebude něco zajímavého k focení.

V Letňanech vylézám z metra a mířím k letišti. Počasí bylo jak malované, sluníčko svítilo, občas nějaký ten mráček, a do toho modrá obloha. U letiště vylézám na takový malý val, čímž se dostávám tak dva a půl metru nad okolní povrch a vyhlížím letadla. Ale žádná neletí, všude je úplně mrtvo. Piloti zřejmě tráví husy a knedlíky, co měli k obědu.

Zatímco čekám, tak přemýšlím, jakým způsobem budu fotit. Určitě chci zkusit panning. To je taková ta fotka, jak je na ní rychle se pohybující objekt ostrý a vše kolem je rozmazané. Tudíž to bude chtít delší čas. Také ale hrozí, že se mi žádná taková fotka nepovede a já odejdu domů s prázdnou. Takže pár fotek naopak vyfotím rychlým časem, aby bylo všechno pěkně ostré. A to všechno znamená, že tentokrát nebudu fotit v režimu priority clony, ale přepnu do režimu priority času, kde si zvolím, jakým časem budu fotit a zbytek nechám na automatice.

Sice jsem si to takhle pěkně všechno vymyslel, ale letadla se pořád neukazují. Lezu z valu dolů a jdu se cournout po okolí. Jen co udělám pár kroků, tak uslyším zvuk motoru a objeví se první letadlo, které šlo na přistání. Fotím ho z místa, které vůbec není ideální, časem o rychlosti 1/800 s. A zrovna tahle fotka se mi nakonec snad líbí úplně nejvíc.



A pak začlo létat jedno letadlo za druhým a já fotil a fotil a fotil.

Takhle vypadají fotky, focené na rychlý čas.





A takhle vypadají ty, na kterých jsem zkoušel panning.







A pak mi už začala být zima, tak jsem šel domů.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Umírající květiny